reispas Vraag reispas aan

Vervoer van maandag t/m zaterdag | BEL: 06-13839915

Naoberbus

Vervoersmiddelen en vervoersgebied

De NaoberBus rijdt binnen de gemeentegrenzen van Berkelland met aanvulling van bestemmingen in Groenlo, Barchem en Lochem. Voor de dorpskernen Neede en Eibergen gelden afwijkende afspraken (zie tabel GOED OM TE WETEN, NOOT ¹ en NOOT ²). Wij hebben de beschikking over een rolstoelauto (vervoerscapaciteit 1 rolstoel en 1 zitplaats óf 3 zitplaatsen en een auto met maximaal 3 zitplaatsen (geen rolstoelvervoer mogelijk). In beide voertuigen is ruimte voor opklapbare rollators. 

Wij rijden van maandag t/m zaterdag van 09:00 - 17:30 uur (laatste vertrektijd is 17:15 uur).

Soms is er sprake van een aangepast rooster in verband met feestdagen of onderhoud aan één van onze vervoersmiddelen.

Wij rijden niet op Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag, maar op Tweede Kerstdag, Tweede Paasdag, Hemelvaart en Tweede Pinksterdag wordt wel gereden.

 

GOED OM TE WETEN

 

NOOT ¹) De NaoberBus vervoert geen klanten binnen de dorpskern van Neede, echter wel vanaf een locatie buiten de grens van Neede naar een bestemming binnen Neede en omgekeerd. Het vervoer binnen Neede wordt o.a. verzorgd door de Vlearmoesbus

NOOT ²)  Sinds 1 januari 2020 worden de klanten uit Eibergen met aanvragen voor ritten binnen de dorpskern van Eibergen, door ons doorverwezen naar de ELECTROCAR EIBERGEN (ECE). Bijvoorbeeld, belt u voor een rit om boodschappen te gaan doen of voor een bezoek aan de huisarts, dan wordt u gevraagd de rit bij de ECE aan te vragen,
Het telefoonnummer van de ECE is 06 - 10 82 05 79 

NB. Klanten die rolstoelgebonden zijn, kunnen een beroep blijven doen op de NaoberBus.

Wilt u meer weten over hulp bij vervoer binnen de gemeente Berkelland of binnen de regio of zelfs daarbuiten? De Berkellandwijzer van de gemeente vertelt u er meer over.

Hoe werkt een aanvraag voor vervoersrit?

Om een rit binnen de gemeente Berkelland te bestellen moet u lid worden van de NaoberBus; dit lidmaatschap wordt voor 12 maanden aangegaan. De kosten van een rit worden verrekend middels een strippenkaartensysteem.

Wilt u boodschappen doen, een arts bezoeken, een familie- of vriendenbezoek brengen, enz, bel de NaoberBus telefoondienst. In verband met mogelijke drukte, wordt verzocht een rit ruim van tevoren aan te vragen, liefst tot 24 uur voor aanvang van de rit. Voor spoedgevallen kan het ook op de dag zelf, maar we kunnen in geen geval garantie geven dat de bus of auto beschikbaar is.

De NaoberBus telefoondienst is onder nummer 06-138.399.15 bereikbaar op de volgende dagen:

maandag t/m zaterdag 09:00-12:00 uur
zon- en feestdagen GESLOTEN

Als de telefoondienst niet bereikbaar is, kan men in noodgevallen één van de coördinatoren bellen.

 

✓ Een vervoersrit dient bij voorkeur tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de rit aangevraagd te worden bij de NaoberBus telefoondienst.

 Maak uw wensen zo volledig mogelijk kenbaar: de dag en vertrektijden van de heen- en terugrit. Verder zijn uiteraard de adressen mét huisnummers van vertrekpunt en bestemming van belang.

 Het kan voorkomen dat de planner vanwege de drukke bezetting van de bus en/of auto een andere tijd voorstelt. Een ritafspraak wordt pas definitief als de klant (u) akkoord is.

 Wees er tijdig bij, hoe eerder u belt, hoe groter de kans dat we uw rit op de gewenste tijd kunnen inplannen. 

 

Vragen/problemen over geplande ritten

Als een reeds afgesproken rit komt te vervallen, verzoeken wij u dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Zo komt er ruimte vrij voor het aannemen van nieuwe ritten.

U kunt ons ook bellen om navraag te doen over een geplande rit. Er kan zich bijv. een probleem voordoen met de uitvoering van een rit. Neem in zo'n geval direct contact met ons op. Is de telefoondienst niet bereikbaar of gesloten, bel dan met één van onze Coördinatoren:

 ✆ 06-29038598 (Hans Stijntjes)
 ✆ 06-23821135 (Franck Jaarsma)

naar boven